zondag 11 oktober 2009

Muntenpuzzel - Cirkel

In mijn vorige post legde ik een muntenpuzzel aan je voor. Vanwege de vele leuke reacties die ik via de email op die muntenpuzzel kreeg, heb ik besloten er nog eentje online te zetten.

Op tafel liggen 2 rijen van 3 munten, zie de eerste afbeelding. Het is de bedoeling om slechts in drie beurten de tweede afbeelding op tafel te krijgen. Één beurt bestaat uit het verschuiven van één munt naar een nieuwe positie waarbij deze twee andere munten aanraakt.


Beginsituatie

Muntenpuzzel beginsituatie





Eindsituatie

Muntenpuzzel eindsituatie



Succes ermee!


Het antwoord van deze muntenpuzzel vind je hier op mijn site.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit kan ook zelfs al in 2 beurten als je goed nadenkt;)

Nick zei

In twee beurten zou inderdaad kunnen als je andere munten zou mogen verschuiven (als je de middelste naar buiten schuift, verplaats je daarmee ten minste één andere munt).

De bedoeling is tot de oplossing te komen zonder andere munten te verschuiven :-)